Metraż, liczba pokoi, wykończenie, lokalizacja, walory i cena to elementy, których nie może zabraknąć w ogłoszeniu o sprzedaży nieruchomości. Jak je zaprezentować by wyróżniły się na tle innych ofert?
Przygotowanie skutecznego ogłoszenia, wbrew pozorom, nie jest łatwym zadaniem. Szczególnie jeśli nie robi się tego na co dzień. Na pisanie warto zarezerwować sobie kilka godzin. Pośpiech nie jest sprzymierzeńcem budowania ofert - łatwo zapomnieć o dodaniu numeru kontaktowego czy maila, pominąć istotne informacje dotyczące metrażu nieruchomości czy rozwiązań przestrzennych, a także popełnić kilka błędów językowych.
Przed przystąpieniem do pisania należy sporządzić listę niezbędnych informacji. Te podstawowe to: typ nieruchomości na sprzedaż, czyli dom lub mieszkanie, liczba pomieszczeń, powierzchnia, piętro, adres i cena. Dla rozbudowania oferty warto wskazać też dane dotyczące: wyposażenia takiego jak sprzęt AGD i RTV, umeblowania, a także stanu technicznego nieruchomości. Potencjalny kupiec na pewno będzie też zainteresowany: charakterystyką najbliższego otoczenia, infrastrukturą, dostępem do komunikacji miejskiej i dodatkowymi atutami. Na koniec zostanie tylko podanie terminu dostępności i ewentualnego wskazania możliwości negocjacji ceny.
Język ogłoszenia musi być prosty, przejrzysty i konkretny. Inwestor nie może zastanawiać się czy chodzi np. o dom na sprzedaż czy dwupoziomowe mieszkanie na sprzedaż. Podobnie w kwestii lokalizacji, nie ma co rozpisywać się na temat sąsiednich dzielnic i bliskości centrum jeśli mam do sprzedania mieszkanie w rozpoznawalnej dzielnicy jak np. Warszewo, Bezrzecze, Prawobrzeże czy Pogodno. Dla zobrazowania można dodać mapkę. Inwestor na pewno sam oceni atrakcyjność lokalizacji. Jeśli chodzi o dane takie jak - metraż, liczba pokoi, piętro itd. można wymienić je od myślników.
Oferta nie powinna być za długa. Podstawowe informacje uzupełniają zdjęcia. Do ich wykonania warto zatrudnić profesjonalistę. Nie jest tajemnicą, że kupujemy oczami. Przed zrobieniem zdjęć należy posprzątać mieszkanie oraz zdjąć z widoku osobiste rzeczy jak np. ramki z rodzinnymi fotografiami, wieszak z ubraniami czy kosze z dziecięcymi zabawkami. Właścicielom mieszkań lub domów trudnych w aranżacji poleca się zatrudnienie specjalisty od home stagingu, który na nowo zadba o wystrój lokalu, a nawet sam zrobi zdjęcia. Mając komplet materiałów pozostaje tylko wybór odpowiednich serwisów ogłoszeniowych. A jeśli czujemy, że nas to przerasta, warto zwrócić się do agencji nieruchomości.