Ozonowanie, czyli metoda dezynfekcji pomieszczeń bez wykorzystywania chemii w ostatnich miesiącach zyskała na popularności. Obecnie jest stosowana nie tylko w szpitalach, przychodniach czy gabinetach lekarskich, ale i w prywatnych mieszkaniach. W tym, w mieszkaniach na sprzedaż. Tylko czy zawsze jest potrzebna?
Sprzedaż lub wynajem mieszkania nowym lokatorom to czas, w którym rzeczywiście warto zainwestować w ozonowanie lub innego rodzaju profesjonalną dezynfekcję nieruchomości. Pomoże to nie tylko oczyścić przestrzeń i powierzchnie z bakterii oraz wirusów, ale też rozwiąże problemy z pleśnią na ścianach czy nieprzyjemnym zapachem po papierosowym dymie. Do tego ozonowanie pomieszczeń sprzyja alergikom, którzy potrzebują powietrza dobrej jakości. Należy jednak pamiętać, że tego typu dezynfekcje zawsze muszą być realizowane w sposób profesjonalny. Stosowanie ozonu wymaga szczególnej ostrożności, ponieważ jest to substancja o wysokim stopniu toksyczności. Przed wpuszczeniem ekipy do mieszkania lub domu warto zapytać o uprawnienia, certyfikaty oraz atesty wykorzystywanych urządzeń.
Czy w związku z pandemią usługa ozonowania powinna być zamawiana częściej, np. po każdej prezentacji nieruchomości? - Wszystko w granicach zdrowego rozsądku. Utrzymanie czystości w przestrzeniach wspólnych w blokach - na klatkach schodowych, w windach czy na korytarzach, leży w obowiązku zarządcy. Zatem, w drodze do i z mieszkania można czuć się bezpiecznie. Jeśli chodzi o samo mieszkanie, konieczne jest zachowanie wszelkich środków ostrożności jak założenie maseczki oraz rękawiczek, a także zaopatrzenie się w żel do dezynfekcji rąk. Lokal musi być również wysprzątany i przygotowany do oglądania, a to oznacza, że nie powinno być w nim elementów potencjalnie zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu oglądających. Warto też wiedzieć, że nieruchomości, w których mieszkają lub przebywały przez dłuższy czas osoby zakażone koronawirusem są zgłaszane do sanepidu. Urzędnicy dostarczają zarządcom specjalne wytyczne dotyczące dezynfekcji, którą należy wykonać w takiej sytuacji. Do tego właściciele są zobowiązani prawnie do zastosowania wszelkich wytycznych.
Mierząc się z obawami dotyczącymi pandemii podczas sprzedaży, zakupu lub najmu nieruchomości można zwrócić się o pomoc do biura nieruchomości. Profesjonalny agent zajmuje się wszystkimi kwestiami związanymi z transakcją, a także wyręcza swojego klienta podczas większości spotkań. To również osoba, której można zadać wszelkie nurtujące pytania - w tym te dotyczące bezpieczeństwa.