Inwestycja w nowe mieszkanie często jest uzależniona od sprzedaży poprzedniej nieruchomości. Stworzenie oferty, która przyciągnie kupców, przyspieszy transakcję i pozwoli na sobie zarobić jest… trudne, ale nie niemożliwe.
W szybkiej sprzedaży mieszkania pierwsze skrzypce gra cena. W przypadku gdy sprzedaż łączy się z kolejną inwestycją, wycena musi być oparta o konkretny budżet. Nie oznacza to jednak, że kwota jakiej można żądać za lokal jest tożsama z sumą potrzebną na kolejne “M”. Oznacza to, że musi być przede wszystkim realna. Określenie jej najlepiej zlecić rzeczoznawcy. Samodzielna wycena najczęściej jest zawyżona. Specjalne podawanie kwoty o 10 czy 15 proc. wyższej w charakterze marginesu do negocjacji też nie ma sensu. Cena na ogłoszeniu będzie zniechęcać potencjalnych nabywców, co przedłuży proces sprzedaży nieruchomości o kilka miesięcy. W takim razie jaka powinna być kwota? - Na pewno realna. Równa cenie rynkowej albo nawet niższa.
Atrakcyjna oferta sprzedaży mieszkania, na pewno szybko przyciągnie uwagę potencjalnych nabywców. W przypadku gdy tych poważnie zainteresowanych pojawi się więcej, niż trzech lub czterech nadarzy się okazja do zaaranżowania licytacji. W ten sposób stawka zostanie podbita, a cena, która zeszła poniżej wartości rynkowej, na pewno się wyrówna.
Zanim jednak potencjalni nabywcy się zjawią, trzeba zadbać o dobrą ekspozycję ogłoszenia. Internet i lokalna prasa powinny być pierwszymi kierunkami. Trzeba pamiętać, że Internet to domena osób młodych, prasa osób starszych. Chcąc dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców warto zadbać o każdy z kanałów. Poszerzeniem reklamy mogą być też: ulotki, ogłoszenia na klatkach schodowych, banery rozwieszone wzdłuż okien czy też polecenia znajomych.
Ogłoszenie musi przedstawiać rzeczywisty stan mieszkania oraz budynku. W szybkiej sprzedaży nie należy przesadzać z zaletami lokalu. Nie ma tu czasu na dopieszczenie każdego zakątka nieruchomości. Jeśli prawdziwy stan mieszkania, nie będzie zgadzał się z tym z oferty, inwestorzy poczują się oszukani i po prostu zrezygnują. Ważne, aby mieszkanie było wysprzątane, a prywatne rzeczy pochowane. Zdjęcia w ofercie muszą być ostre i dobrze doświetlone. Ważne aby były możliwie szczegółowe i przedstawiały wszystkie pomieszczenia. Kadr powinien być możliwie szeroki by przedstawić plan mieszkania i objąć jak największą powierzchnię.
Szybką sprzedaż można również zrealizować z pomocą biura nieruchomości. Jest to najłatwiejsza i najszybsza droga do pomyślnego przeprowadzenia transakcji. Korzystając z usług agencji tak naprawdę nie trzeba martwić się niczym. Agenci zajmą się wszystkim - od przygotowania oferty, przez znalezienie kupca do dopełnienia formalności. W wielu przypadkach, dodatkowy zarobek w szybkich sprzedażach jest możliwy właśnie dzięki wsparciu agencji.