Kiedy najlepiej sprzedać mieszkanie?

Wciągu roku są dwa szczytowe okresy w obrocie nieruchomościami – wiosna i jesień. Tendencja ta jest prezentowana od lat, jednak jak się okazuje powoli zaczyna ulegać zmianom.

Według danych platformy Google w ubiegłym roku terminy „nieruchomości i sprzedaż” w różnych kombinacjach najczęściej były wyszukiwane w styczniu, marcu, ale też czerwcu. Na tej podstawie można wnioskować, że zainteresowanie kupnem domów lub mieszkań rośnie wraz z nadejściem ciepłych pór roku. Od lat utarło się, że w branży pośrednictwa sprzedaży nieruchomości są dwa momenty, kiedy dochodzi do szczególnego wzrostu zainteresowania zakupem mieszkania – wiosną oraz jesienią, jednak w ciągu ostatnich dwóch lat zaczyna to ulegać zmianom.

Według statystyk sprzedaży miesiącem najaktywniejszym pod względem zawieranych transakcji jest luty, a dokładniej jego druga połowa. Kolejny miesiąc to kwiecień. Oznacza to, że wyniki pokrywają się ze statystykami prezentowanymi przez Google. W miesiącach wakacyjnych przeprowadzono łącznie 15 proc. wszystkich transakcji. Jak widać, poprawa pogody zachęca do większego zainteresowania nieruchomościami.

Tak naprawdę sukces sprzedaży zależy od połączenia wielu czynników: ceny nieruchomości, popytu, konkurencji, stanu technicznego czy lokalizacji. Według statystyk Metrohouse najczęściej pojawiający się zakres czasowy przy sprzedaży mieszkania wystawionego po cenie rynkowej wynosi od 90 do 130 dni. Aby trafić na szczyt zainteresowania potencjalnych nabywców warto zatroszczyć się o kontakt z biurem nieruchomosci i przygotowanie oferty odpowiednio wcześniej. Korzystając z pomocy pośrednika na pewno zaoszczędzimy mnóstwo czasu, którego wymaga każdy etap sprzedaży, zaczynając od wyceny, a kończąc na zawarciu umowy.

Przed ostateczną decyzją sprzedaży należy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Po pierwsze, czy na pewno jesteśmy gotowi na sprzedaż? Po podpisaniu umowy nie będzie odwrotu. Po drugie, (jeśli nas na to nie stać) nie inwestujmy w kolejną nieruchomość świeżo po wystawieniu oferty sprzedaży. Po trzecie, nie wystawiajmy nieruchomości na tzw. próbę sprzedaży. Gdy dom zostanie ostatecznie wystawiony na sprzedaż, próba może wpłynąć bardzo negatywnie na wizerunek nieruchomości i obniży

jakość oferty. Elementarnym błędem popełnianym przez wielu młodych inwestorów jest też zgłaszanie nieruchomości na sprzedaż kilku agencjom. Ta sama oferta w kilku różnych firmach nie ma nic wspólnego ze zwiększeniem zasięgu reklamy, wręcz przeciwnie.

A co jeśli mijają miesiące czy lata, a nasza nieruchomość nadal nie znalazła nowego nabywcy? Takie sytuacje również się zdarzają i trzeba być na nie gotowym. W takim przypadku warto sprawdzić czy oferta została skierowana do odpowiedniej grupy docelowej, czy cena jest adekwatna do sytuacji na rynku i czy ogłoszenia są wystarczająco widoczne na odbiorców. Po przeprowadzeniu analizy tego, co się działo z ofertą konieczne jest wyciągnięcie wniosków i wprowadzenie korekty działań reklamowych.

Pamiętajmy na rynku nie ma nieruchomości, której nie można by sprzedać.

© 2024 Elite Nieruchomości Szczecin - Mieszkania i domy na sprzedaż - Szczecin, Warszewo, Mierzyn, Bezrzecze, Gumieńce