Lokal użytkowy – wnętrze dopasowane do twojego biznesu

     Wizerunek, to dziś dla wielu firm być albo nie być. Pierwsze wrażenie po przekroczeniu progu lokalu często wpływa na decyzję klienta o dalszym korzystaniu z usług firmy. Wystój wnętrza mówi o charakterze biznesu, buduje atmosferę i wpływa na samopoczucie pracowników, dlatego niezależnie od powierzchni trzeba o nie zadbać w sposób szczególny.

 

     Wybór odpowiedniego lokalu na siedzibę firmy warunkuje wiele czynników – profil działalności, częstotliwość odwiedzin kontrahentów, ilość zatrudnianych pracowników, godziny otwarcia itd. Podejmując decyzję o kupnie lub najmie należy przygotować odpowiedni plan, który pozwoli określić jaki kształt, metraż i lokalizacja będą najlepsze dla działalności firmy. Jeśli nie czujemy się na siłach by zrobić to samodzielnie lub mamy wątpliwości czy zrobiliśmy to prawidłowo, najlepiej zwrócić się o pomoc do agencji nieruchomości. Profesjonalni doradcy po zapoznaniu się z naszymi potrzebami przygotują listę dostępnych lokali.

 

     Kiedy wybór miejsca będzie już za nami, staniemy przed wykończeniem wnętrza i aranżacją przestrzeni. Wbrew pozorom to właśnie te czynniki w dużej mierze zadecydują o tym czy klient będzie chciał do nas wrócić. Często popełnianym błędem przez przedsiębiorców jest cięcie kosztów podczas tzw. wykończeniówki. W Polsce nadal panuje przekonanie, że jakość produktu czy usługi obronią się same. Niestety, nasilająca się konkurencja nie pozwala już na oparcie swoich działań jedynie o ofertę, potrzeba czegoś więcej.

 

     Odwiedzając bank, salon urody, doradcę finansowego, butik czy fryzjera pierwsze na co zwracamy uwagę to estetyka i "przyjazność" miejsca. Od kilu lat doceniany jest minimalizm – delikatne kolory ścian, jasne meble, niewielka ilość dekoracji. Nie oznacza to nudy, wręcz przeciwnie odpowiednio dobrane szczegóły wyposażenia sprawią, że klient na długo zapamięta naszą siedzibę i chętnie wróci. Ważną rolę w budowaniu atmosfery miejsca odgrywa też zapach i muzyka, dlatego należy pamiętać o sprawnie działającej wentylacji oraz nagłośnieniu.

 

     Jeśli nasza działalność wymaga utworzenia poczekalni nie można na niej oszczędzać. Zamiast drewnianej ławki czy kilku plastikowych krzeseł lepiej zainwestować w solidne meble z serii biurowych lub designerskie meble stylizowane. Jeśli zależy nam na domowej atmosferze warto postawić na drewniane meble i wykładziny lub dywany. Istotne są też lustra i wieszaki na odzież.

 

 

     Architekci wnętrz posuwają się dalej i proponują utworzenie oddzielnej sali dla nowych i stałych klientów. Zabieg ten świetnie się sprawdza w przypadku działalności związanych z finansami. Sale powinny być tak urządzone by nowy gość mógł poczuć się wyjątkowo, a stały jak u siebie w domu. Oddzielenie poczekalni musi być subtelne, można go dokonać np. przy pomocy szklanej ścianki lub elementów sztuki użytkowej. Nowi klienci w oczekiwaniu na usługę, będą mogli zaobserwować sposób traktowania stałych kontrahentów.

 

     W przypadku firm, w których klienci będą podejmować ważne decyzje potrzebna jest duża przestrzeń. Dobrym rozwiązaniem są wysokie sufity i szeroka alejka między poczekalnią, a biurkami obsługi. Jeśli myślimy o otwarciu butiku czy sklepu, alejki muszą być węższe, bardziej przytulne, nie ma tu mowy o sterylnych barwach i pustych półkach. Klient musi odczuwać domową równowagę.

 

     Budżet na przystosowanie lokalu jest tak samo ważny jak na jego najem lub zakup. Podczas dokonywania transakcji warto dowiedzieć się w agencji nieruchomości, czy nie współpracuje ona z dekoratorami wnętrz lub firmami wykończeniowym. Skorzystanie z profesjonalnych usług przyspiesza proces otwarcia lokalu i jest gwarancją dobrego wyboru, który posłuży jako wizytówka firmy.

© 2024 Elite Nieruchomości Szczecin - Mieszkania i domy na sprzedaż - Szczecin, Warszewo, Mierzyn, Bezrzecze, Gumieńce